Saturday, September 19, 2009

happy eid 2 all of u

now in village..hehehe....kat jelebu sekarang...mybe raya ke3 baru lik kl kot...start dari pagi tadi kan...ktorang masak rendang daging,lemang,kuah kacang,sup daging,yg paling menakjubkan ialah "gulai kaki lembu"eiu..yuks...mula2 wan bakar dulu kaki tu sampai rentung,wan kata biar tak berbau nanti...dah tu wan kikis sampai nampak warna kuning..(sebenarnya ktorang tlg tgk jer ibu yang wat..hehehe)...baru lepas main mercun...oh yer....korang tau...si runky tu ikut....ntah camne boleh muncul kat dalam kete hari tu...terkejut ktorang...banyak juga barang dia bawa..kasut baru,serangga untuk seminggu...dll...hahaha...pastu tadi dia sibuk bila orang nak main mercun...yg paling sedih sekali...kaki dia hampir separuh terputus...ayah bawa g klinik haiwan td...dr kata kene li kaki palsu...sian dia...


ni anak saudara tgk syok main bunga api...


asap bunga api & mercun banyak sangat sampaikan ktorang jalan berpegang tangan
sambil guna torchlight..ada juga lah yg kmalangan berlanggar sesama sendiri


ni mercun gasing....bunyi nyer mak ai...terkejut pak imam tengah solat..
berani tol budak2 ni..ktorang ni nak pgang bunga api pun takut..so,pandang jer la.



ni lak mercun yang hampir meragut nyawa runky..yg runky pun satu
pergi duduk kat tepi dinding tu..mana x hilang kaki..


erm....oren tu lah afif...tengah tolong bakarkan bunga api..yg belakang tu
entiti yg x dapat dikesan...biasalah..malam raya hantu dah dlepaskan..
lagipun rumah wan depan kubur...x caya nanti ktorang masukkan gambr tu bila pagi..
sebab malam ija x berani..takut tangkap gambar entiti...:)

p/s : bt kawan2 yang hantar mesej,selamat hari rya..sory x dapat balas...
line x elok..lagipun kredit cukup2 makan...hehehe..
selamat menjamu selera!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails