Thursday, December 10, 2009

Aku,..Bihun...&Ayam Goreng.....



Al kisah...tersebutlah kisah...
sang kancil datang beramai-ramai menghadap....
sultan firaun.......
MANA FIRAUN PAKAI SULTAN!!!!!!!!!!!!!!!!..........

hahahha.....ingat lagi tak syair yang ajis,sudin dan ramli bacakan....kelakar betul...
hmmmm....sebenarnya nak citer......

kita imbas balik........
semalam time tengah masak...tekak tetibe ija rasa nak makan ayam goreng...so,cadang la dekat effy buat ayam goreng...lauk pun tak banyak..so....jadilah masak ayam..

time ija nak makan betul tinggal 5 ketul...besarnya macam sabun yang dibelah tengah...memang kecik...yang ija tahu afif yang sedia maklum makan banyak dan effy tak makan lagi...hmmmmm...mesti untuk afif 2 ketul...so,tinggal 3 ketul...ija nak ambik 2 or satu je......hmmmm....mungkin bukan rezeki makan ayam banyak...ija ambik 1 ketul dan secubit daging ayam yang kutinggalkan untuk efy....


hmmmmm.....nak dijadikan cerita petang tadi sekali laga ija rasa nak makan ayam goreng...tapi lauk dah cukup banyak..tak mungkin nak tambah sajian....tapi....

............TAK SALAH MENYIMPAN HARAPAN.....................

macam biasa ibu balik dari kerja...so....memang tak salah......ibu suruh effy salin AYAM GORENG yg ibu beli kat office.....alhamdulillah....merasa dapat makan ayam...besar pulak tu....sorang 1 ketul.....


malam tu nampak ibu keluarkan ayam yg dipotong kecil untuk sarapan esok...dalam hati..."mesti ibu buat bihun esok..."so...sekali lagi ija simpan harapan...padahal main2 jer....

pagi tu...entah kenapa cepat pulak bangun...riang menuju dapur dengan harapan bihun jadi sarapan....

............TAK SALAH MENYIMPAN HARAPAN.....................

memang bihun sarapan pada pagi itu.....mungkin kebetulan saje......apepun hehehehe....best jugak dapat apa yang diharap....


p/s....tak salah harapkan sesuatu yang belum pasti...yang penting kalau termakbul semestinya harus bersyukur dengan nikmat-NYA...sebab apa yang berlaku dekat dunia nie...kalau dengan izin-NYA....insyaallah pasti...TERMAKBUL......

6 comments:

  1. besssnyeee kalo ape yg kte pikir dpt kn
    hehehehe~

    ReplyDelete
  2. besh nyer..

    ilah xbreakfast lg pn..
    hehe

    :) peace no war..

    ReplyDelete
  3. ilah: nape x breakfast lagi..diet ek??haha..t gastrik baru tau..

    ribena: aah..best sangat bagi ija lah..hehehe..ni effy yang balas..

    ReplyDelete
  4. to nabil...hehehe...aah,memang sedap...lagi sedap kalau dapat makan...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails