Wednesday, December 23, 2009

Berjalan-jalan
















Semalam,lepas balik dari "suatu tempat" ibu ajak pergi Carefour.Sebab stok jualan penghabisan..Lagipun time ni,afif tak ikut.Apa lagi,bukan senang dapat peluang macamni.Pergi sana bukan nak cari apa pun.Saja berjalan2 menghabiskan duit.Tiba-tiba ija panggil aku,"eh,pergilah jumpa kawan kau liyana tu".Mencari2 juga lah mana liyana.Ingatkan ija tipu,rupa2nya betul..Mula2 liyana tak perasan,aku jerit lah panggil dia..

Maka di situ,bertemu lah kami.HAHA.Macam bertahun2 tak pernah jumpa.Padahal rumah dekat je.Tak sampai 5 minit kot.liyana kawan sekolah teknik ku.Rumah dekat,dorm sama,kelas sama,kos sama..Lepastu,tak lama lepas aku jadi outsider,dia pun jadi.Sibuk je dia tu kan.HAHA.Eh,tapi dia banyak berbakti lah dulu.Pagi2 kalau hujan turun,aku tumpang kereta dia.Jauh tu nak pergi sek.Balik sekolah pula,selalu balik naik Rapid KL dengan dia.Kadang2 tu,Tasha pun ikut.Agaknya,kalau dia tak ada,mahu juga aku terkapai2.

Bila zaman persekolahan dah habis.semua kawan2 dah tak jumpa,bukan liyana sorang,kawan2 lain pun sama.Yelah,masing2 dah sambung belajar.Ada yang dah pegang diploma,ijazah,yang bekerja pun ada..hurm..Rindu sangat rasanya nak masuk sekolah balik..Rindu dengan suasana persekolahan..Tulah.dulu tak sabar sangat nak habis sekolah..Konon nya,bosan asyik pakai uniform..Sekarang bila dah dekat U,rasa nak sekolah pulak..itulah lumrah hidup..:)

5 comments:

  1. wah! bestnye dapat jumpe kawan lama.

    mm.. i tak tau la bile nak sampai peluang tu.

    tunggu ade yg kawen baru le jumpe2, masing2 pun sibuk.

    ReplyDelete
  2. aah..best sangat..eh..x sebenarnya..haha,.nanti dia bc blog dia perasan lak kan..kalau camtu suh la dorang kahwin..:)

    ReplyDelete
  3. adoiii..turut terkenang masa dulu. Hatiku bertambah pilu..

    Zaman itu penuh ngan kenangan paling indah. Ingin rasanya kembali ke sana.

    ReplyDelete
  4. esok nk g reun ngan geng2 scola rendah yang dah 9++ tahun tak jumpa.. teruja2! ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails