Saturday, December 5, 2009

Persahabatan


“Kau tahu ku tak bisa, Beranjak terbang dan melayang, tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah.”

Kawan,sahabat,rakan..semua dalam maksud yang sama.Bagi aku persahabatan tu amat bermakna.Tanpa kawan,mungkin kita terkapai2.Yelah,mana ada orang dekat dunia ni boleh hidup bersendiri..Boleh jadi gila..Kadang2 family sendiri pun boleh dikatakan kawan..kawan tu sentiasa bersama di saat susah mahupun senang,di saat gembira mahupun sedih..Tapi betul lah kata kak Aleya" persahabatan tu macam api, ketika kecil boleh digelar kawan, tapi bila besar dalam sekelip mata saja boleh bertukar menjadi lawan"..buat kak aleya,terima kasih kerana telah menyedarkan ku.Kenapa ye benda ni boleh jadi.Kenapa kawan yang kita kenal dah bertahun2 boleh berubah dalam sekelip mata? Musykil pun ada juga. Mungkin aku saja yang terlalu setia pada seorang kawan.Salah aku juga,terlalu sayangkan kawan.Buat kawanku itu,sungguh aku tidak menyangka apa yang telah kamu lakukan..Terkejut,sedih..semua ada..Kenapa lah tak berfikir dulu sebelum bertindak..Baiklah,jika ungkapan itu yang kamu mahukan..Aku sudah lama memaafkan kamu..tapi,sungguh....amat susah untuk menerima kamu sebagai kawan semula dengan apa yang telah kamu lakukan.hanya satu yang ingin ku katakan,sebelum berkawan,fahami lah apa makna persahabatan yang sebenar..

2 comments:

  1. x ada apa2 pun ros..ala,benda kecik jer..btw,thanks sebab ambik berat..:)sayang kamu..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails