Wednesday, January 6, 2010

tuhan...bantulah aku...


Seawal jam 6.30 pagi..aku terjaga dan bersiap2 untuk ke kelas..hari ini kelas aku bermula jam 8-12 tghari..seperti biasa,tiada apa2 yang terjadi..Padahal pagi tadi aku sempat bergurau senda dengan kawan2 dalam perjalanan ke blok U dan SL gamma..Ketawa sentiasa mengiringi kami..Betul lah kata orang, jangan terlalu gembira kerana kesedihan menanti kita..

Balik dari kelas,macam biasa lah,rutinku..rehat sekejap lepastu, buka facebook dan cek email..
Seperti sebelum2 ni,aku dapat mesej lagi melalui facebook..hampir 10 mesej aku terima..Ku buka satu persatu..Semuanya dari orang yang sama..Tapi,yang amat menyedihkan kali ini, semua mesej tu memaki hamun aku..Aku sendiri tak pasti apa salah yang aku dah buat padanya.Aku cuma tak approve dia sebagai kawan je kat facebook sebab aku tau dia siapa..Dan sebenarnya ada kisah di antara aku dan kakak nya..Selalunya,bintang sentiasa menemani ku bila aku bersedih..Tapi, sekarang musim hujan..Pada siapa lagi aku harapkan..

Sungguh..semua tuduhan yang dia lemparkan langsung tak berasas..Demi Allah,aku bukan manusia seperti itu..aku masih waras untuk berfikir mana dosa juga mana pahala..knp mesti dia tuduh yang bukan2 sedangkan aku tak melakukannya..Apa salahku sebenarnya??Apa salahku...berilah aku peluang untuk hidup aman bahagia walaupun sebentar..

Tuhan..bantulah aku....ujianMu terlalu berat untuk aku menanggungnya...Berilah aku kekuatan..hilangkan lah semua kesedihan ku...jika diizinkan,hilangkan lah ingatanku pada mereka...Aku tidak cukup kuat untuk menghadapinya lagi..

6 comments:

  1. sabarla ye...orang yang suka memaki orang kadang2 tak sedar tentang kelemahan dirinya..anggap ni dugaan ok..be strong~

    ReplyDelete
  2. terkadang kte cuba menghulurkan persahabatan yg bermakna, namun perjalanan hidup hrs diteruskan...bersabarlah.ia 1 dugaan wat adik....pengalaman persahabatan mengajar adik erti kehidupan ms hadapan..

    ReplyDelete
  3. saborje la...mulut org bukanya boleh dok diam...
    kalau xbetul, abaikan je..k..

    ReplyDelete
  4. sebenarnya saya pown xtaw ape yang nak diperkatakan tentang hal ini namun saye sering mendengar orang bijak pandai berkata ALLAH akan menguji dan memberikan ujian kepada kita dan saya percaya dan amat yakin bahawa apa yang sedang effy lalui ini adalah salah satu daripada ujianNYA..
    jadi bak kata orang yang bijak pandai jalanilah ujian ini dengan sabar dan jikalau tidak tertahan ujian ini segeralah meminta pertolongan ALLAH nescaya kesudahan yang baik akan muncul juga INSYAALLAH~

    ReplyDelete
  5. <<< hajar >>>
    setiap ujian yg Allah timpakan pd kita x pernah melebihi dari tahap kemampuan kita...sbb Allah bukanlah tuhan yg kejam dan zalim..ujian juga menghapuskn antara dosa2 kita dan mngajar kita utk mnjadi lebih tabah dan berdikari....hajar sendiri dah lalui mcm2 kesulitan dlm hidup..tp hajar x bercerita pd org...hajar cerita pd ALLAh...bile dah rase sgt2 lah tak tertahan, hajar akan solat dan bace quran smpai tak sedar air mata menitis...tp sume tu depan ALLAH je..sbb hajar ni kadang2 agak ego utk menangis depan org len.."sesungguhnya, Allah sentiasa bersama dgn org2 yg sabar"
    'sabar', mula nya kopi akhirnya madu!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails