Thursday, March 18, 2010

ho..ho..ho..ada ahli family baru

HoHoHo..kami ada ahli family baru..
Saya tidak tahu bila dia lahir..
Tak sempat nak jenguk lagi baby tu..
Tiba2 ija hantar MMS petang tadi..
sibuk suruh saya update blog..
cerita pasal baby baru..
ija kata, ada ahli family baru..
nama dia thopeng..
ok,kawan2..ni dia baby thopeng..

tidididing
_

_

_

_


" Hi all, my name is THOPENG "

sekarang, cukup ramai haiwan belaan kami..
masing2 datang dan tidak mahu meninggalkan rumah..
katak dah pernah datang singgah..
tupai pernah singgah..
kucing apatah lagi..
tapi,kami tak suka itu kucing..
sebab dia menjadi pembunuh ikan2 belaan kami..
sebab itu kami tak iktiraf kucing sebagai ahli family..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

semua ni sebab ibu ayah rajin mengubah bunga2
di halaman..setiap minggu luangkan masa bersama pokok..
mana ahli family baru tak datang..
dah jadi tempat istirehat mereka dah..
datang sekali,dah tak reti nak balik tempat asal..



Kucing tu suka datang malam2..
curi2 makan ikan kami..
mingky, fingky, n the geng dah jadi arwah..
pagi2 je..tengok2 ikan dah mati kekerasan kat lantai..
ayah beli banyak ikan,tapi semua di makan kucing..


Saya tak faham tau tak..
kadang2 tu, kucing suka curi2 masuk rumah..
selalunya ikut tingkap dapur..
nak masuk tak cakap..
buat terkejut orang je..
lepastu buat macam rumah sendiri

~ ERAGLOBALISASI punya KUCING ~





2 comments:

  1. mungkin kucheng tu bagi salam kat dalam hati kott..ahaks.:)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails