Saturday, March 27, 2010

kejutan lagi..alahai ibu....

Wahai kawan2 ku sekalian,tadi ibu ayah saya datang menziarahi saya di UiTM..hohoho..sangat suka sampai melompat2 sehinggakan kepala mencecah atap bumbung..Begini ceritanya..Pagi tadi,dah habis mandi semua..perut terasa kebulur sangat..nak turun blok i beli makanan,terasa malas sangat bagaikan ada baby ju-on tengah pegang kaki..Dengan lemah longlai tu,pergilah panaskan air..Konon2 nak buat milo dengan maggie lah..Lepas tu, buka buku LAW kejap..selak2..tiba2 dapat satu call..dari ibu..Berikut ialah dialog dia antara kami berdua..(HAHA,ayat nak skema je)..

ibu: Salam,buat apa tu darling??dodo lah tu..

saya: tak buat apa2 pun ibu, tengah panaskan air,lapar lah.

ibu: oboi..sian dia..ni,dekat depan admin tu ada apa?Drift ke?

saya: aah,petang nanti ada drift..macamana ibu tau ni??

ibu: Ni,kawan ibu dah tunggu bawah kolej,dia dari Labis.
ibu kirim barang tadi kat dia suruh bagi kau.

saya: HA!!!(serius terkejut gila)..ye ker ibu??ala..camana??

ibu: turun cepat.Dia dah tunggu tu..Pakai baju,tudung apa tu?
senang dia nak cam nanti..

saya: ha!!urm..ok2,nak turun lah ni,tudung hitam,baju oren tau.


Panggilan dimatikan..Sekali turun bawah kolej..mana kawan ibu ni..eh.mcm kenal je kereta tu..
Saya dari jauh dah menjerit..(IBU!!!!JAHAT TIPU ORANG!!!TAK NAK KAWAN DAH,TAK BAIK TAU TIPU.KATA KAWAN IBU YANG DATANG..SAJA NAK KENAKAN ORANG)..Ibu dengan ayah pulak dah ketawa2 pandang aku..Siap cakap lagi..ACAH MAK ENON..Rupa2nya,ibu dengan ayah yang datang..kawan tu tak wujud pun.Ibu saja nak bergurau2..hurm..Tapi,happy sangat..HUHU..Afif tak dapat ikut,ada pemilihan bola,ija pun sama,ada tusyen..So,mereka berdua je..Ibu bawak makanan,banyak sangat..macam nak buat kenduri wing je..nasib baik ila ada,dia temankan saya makan..








Rasa terharu sangat2..Ibu bawa macam2 untuk anak dia ni..Ada nasi, ayam, laksa, ketupat, biskut2, roti, air, buah semua..Semua tu ibu masak subuh pagi tadi..Untung kan ada parents macamni..Saya pun dah lama tak balik rumah, ibu kata kesian dekat saya sampai post kan n3 pasal snap gambar family tengah makan..Untuk baca,sila click SINI.Tu yang ibu ayah datang..HAHA..Lepas ni nak buat n3 macam tu lagi lah..nanti tiap minggu dapat makan free...HAHAHA..Ok lah,itu saja ceritanya..


~thanks ibu ayah sebab datang..suka sangat2..nanti buatlah acah mak enon lagi..
best apa dapat kejutan macamni...I LOVE U~

6 comments:

  1. bnyknye mknn seyh..beruntung2~
    simpanlah megi tuk hari2 yang mendatang~

    ReplyDelete
  2. dasyat tul.
    hehe . sy tersengeh sorang2 bace entri ni.. ngeh ngeh..
    suka la tu dye.. hehe

    [airsuam]

    ReplyDelete
  3. r-mean: hahaha..tu lah..dah dapat makanan,megi dilupakan...syuh2..kataku pada megi...hahaha

    mira: suka sangat mira..siapa x suka tiba2 ada kejutan camtu...alamak..tercekik lah makan laksa,nak air suam lah..:)

    ReplyDelete
  4. wahhhh...bestnyer.ii pon nak buat entry macam tulah..buat ayat sedey2 swuh mama dtg.hehh*macam la mama ara baca blog.huk huk huk.*

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails