Wednesday, May 26, 2010

katakan TIDAK pada blog bersawang dipenuhi labah2.

Katakan TIDAK pada blog yg mmg cobwebbed tahap kronik dan dipenuhi labah2..uish...tadi masuk blog ni...MEMANG HORRIBLE.. Seriously, labah2 pelbagai spesies saya jumpa...yg paling bahaya tu pun ada...nak tau tak apa sebabnya??? Sebabnya...blog ni terlalu lama diabaikan.. Nama je cuti sem ,2 bulan kat rumah..tapi..tak jugak update2..hahaha..walaweii...busy lah..nak harapkan...si kembar tu??? dia SPM this year..so,bz dengan tusyen semua..

Aktiviti di pagi hari, macam biasa bangun tidur lambat...bangun2...g toilet...kuar toilet...on laptop...online...sampai puas..tiada gangguan lah katakan...adik2 sekolah..=) Cuba kalau sabtu ahad...ha, jangan nak berangan lah dapat online..afif dah kongka awal2 jam 8 pagi.. masuk bilik saya senyap2,ambik laptop..bawak turun..mentang2 kakak2 dia tidur mati..

Selalunya lepas online sampai muak lah orang kata...MUAK TU MACAM DAH SIGN IN FB...SIGN OUT FB..SIGN IN FB..SIGN OUT FB...berulang2 kali..ha..camtu lah..lepas tu..cari novel...baca..lagipun hari ahad haritu, baru beli novel..hahaha..dah buat muka kesian kat ibu..kiranya, muka kucing shrek lah..ibu pun beli kan lah...sekarang ada 3 novel lagi tak sentuh..tu aktiviti lepas online lah...baca novel sambil makan snickers..sapa nak???hahahaha..tak boleh..sebab "snickers ni pedas..x sedap..lagi pun cair..kedai tak ada current, sbb cair orang bom kedai..meletup...BOOMMMMM"...hahahahaha..yang tak faham tu buat2 faham je lah..sebab hanya ada sorang je faham pasal ni..=)



Agak2 dah muak baca novel..sebab kepala dah sakit asyik baring, tangan dah lenguh pegang buku..stop lah kejap...tengok jam...alamak...dah petang lah....kesian pulak kakak masak sorang2 kat dapur...pergilah rajinkan tangan menolong..kadang2 je...kalau rasa kesian tolong lah..kalau tak...haaa...buatlah sorang2..hahahaha...adik yang bagus...ye lah...suruh kakak berdikari...dulu saya lepas SPM macamni jugak..terkapai2..dengan ija..Sekarang, saya lah bos..



Time ni saya merajinkan diri membantu..Kesian pulak nanti dia terkapai2..Dia kata,"alg, tolong boleh??ikan tenggiri tu ambik isi dia, ISI JE TAU!! TULANG TAK MAU!! asingkan..lepastu..kau tumbuk ok..dengan kulit2 sekali..pastu,bulatkan dia...alah,macam buat kuih tu."...SEE...cute kan...saya bulatkan dengan penuh kesopanan,lemah lembut..dengan penuh kasih sayang..hahahaha..KEBAHAGIAAN TESERLAH apabila dimasukkan ke dalam kuali dan bertukar menjadi putih...saat bahagia....sangat bahagia..hahahaha...penat lelah terbalas sudah =)



Part saya dah selesai...So,saya tinggalkan dia keseorangan di dapur...saya naik ke bilik..ya allah...bilik dah macam sarang ular..tikus..semua ada...dengan hati yang ikhlas, saya kemas lah..dah habis kemas...ha....baru lega...sedap mata memandang....

Aktiviti malam, macam biasa..lepak bilik ija...bergosip itu..ini...dengar mp3 kat bilik dia...baring2 baca novel...main2..ketawa2...teman dia sidai baju..sampai lah tengah malam...lepastu....apa lagi...ija mula lah kata..."alg,hehehe..jom turun cari makanan..ija lapar lah..teringin nak minum air panas.."..Saya ok kan je...sebab memang nak turun minum air masak...

Turun2...perkara pertama ija buat...buka tudung salji...lepastu..pandang muka saya...saya pandang muka dia...terus kata.."alg tak nak makan, dah kenyang makan petang td..kau nak..kau makan lah..alg teman.."..Dia dah siap amik nasi..buat muka menggoda, senyum2...goda saya ajak makan..Saya pun x tahan dengan godaan dia pergilah amik nasi sekali join ija makan..hahahahaha...td gila berlagak..2x5 je..



Dah habis makan...gila makan tengah malam..HAHA..tapi memang ni aktiviti kami..lagi2,kalau budak penang tu balik..ha..dia lah yang selalu ajak tiding2 kul 2,3 pagi...Hurm..naik atas..online sekejap...tengok apa yang patut...Update blog...Jam dah 3.15 am...Esok saya ada date ngan ibu dari pagi sampai petang...So, kena bangun awal2 pagi..ikut ibu..OK,nak masuk tidur dulu...GOOD NIGHT..


~blog tidak lagi bersawang dan dipenuhi labah2 sebab dah diupdate...~


3 comments:

  1. wahh shiok nyaa ade adik beradik rapat2!!
    jeles okkk.
    huuu.

    ReplyDelete
  2. wahhh kemasnya bilik dia..


    pssst.. makan snickers sambil baca novel memang seronok! :)

    Big Fish Moment with Pizza Hut

    ReplyDelete
  3. cuti la kdg2 byk sgt benda nak buat. tu la smpi blog terabai kan. ;P

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails