Tuesday, June 8, 2010

Dont Look if U Scared !!!!

Dont Look if U Scared !!!
wah..gila scary kan dengar tajuk camtu..
Ija lah bagi idea..bajet orang tak berani lah..
padahal tajuk n3 yang sesuai rasanya
" MARI MENYIANG IKAN "
hahaha..rasa tertipu tak ???

Ahad yang lepas, ada saudara sebelah ayah datang rumah
siapa nak kenal..sila ke page INI
walawei...dia bawakan ikan 2 ekor..
ikan haruan pulak tu..besar woo..
petang tu, bila ibu nak siang ikan..
semua anak beratur tengok.hahaha
sebab ini ikan belum mati punya meyh..
ikuti gambar di bawah~~~


_

_

_

_



ha..ni lah ikannya..besar kan..takut wo..
ibu letak garam kasar satu pek untuk
memudahkan proses kematian..
sampaikan nak masak tak ada garam lagi.
sampaikan mintak jiran..hahahaha
ok,itu tipu..bosannnn..
tak ada lah sampai satu pek.gila apa..
mau hancur ikan tu.


setelah dikeluarkan dari air garam..
ikan ni berlainan jantina..nama dia sebenarnya
MR HARUAN & MISS HARUANI
berlendir ikan ni bila pegang..



Ok,mula2 pastikan peralatan membunuh dah ada
Pisau besar,Tempat buang sisik ikan,gunting.
Masanya kini telah tiba...
HARUAN..sila ucapkan selamat tinggal kepada HARUANI
dengan lafaz Bismillah..ibu mengangkat MR HARUAN



ketika ini..MR HARUAN masih hidup..
seperti nyawa2 ikan..

Pertama sekali..ibu buang sisik ikan..
Darah dah mula keluar..
Kami yang melihatnya dah menjerit2..
Macam ikan paus je..hahaha
padahal ikan haruan kot..
Saya memberikan semangat kepada ibu.
Ija diam terkedu..


Kemudian,ibu mengambil pisau...


Proses mengeluarkan segala isi perut ikan tersebut.
HARUAN telah mati..Kini,giliran HARUANI..
Setelah itu,HARUAN direndam di dalam air tepung.
Untuk membuang hanyir dan lendir..

Ini lah MISS HARUANI..
Proses yang sama dilakukan
Akhirnya.kedua2 ikan tersebut habis disiang.
Namun !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ada satu rahsia yang korang perlu tau..
Haruan adalah ikan yg sangat panjang nyawanya
kerana..................

*

*

*

kepalanya masih bergerak setelah dipisahkan dari badan.
Sekian.n3 dari saya...


p/s: Jangan pandang mata ikan itu kerana..
ia mungkin akan menghantui hidup anda...


7 comments:

  1. ui.... aq ingat pasal pe tadi...

    hehhe rupenye cara2 menyiang ikan haruan... ahaks~

    ReplyDelete
  2. wah, anak dara yg baik menolong emak yer....tp dgn cara amik gambar je la ek....hehe...nice entry..

    jemput2 singgah blog saye lak

    ReplyDelete
  3. wahahaha..
    entry ni wat silence gelak mlm2 buta camni..
    adehhhh~
    ada ka nama mr haruan & miss haruani?
    wahahahahahahahahahahaha~!!!

    ReplyDelete
  4. hobi dmasa lapang.. wahhh~ rajinnya.. x)

    ReplyDelete
  5. wah.. mcm seram la pulak ikan haruan ni.. adoii...hehe

    ReplyDelete
  6. ikan yg sedang bernyawa2 ikan masa disiang..lawak je dgr...hehe

    ReplyDelete
  7. sangat lama dah x makan ikan haruan. masa kecik2 dulu slalu mancing ikan ni kat tali air.. huhu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails