Saturday, July 31, 2010

Ganyang Aedes....JOM!!!!


Semalam...adalah HARI AEDES...
eh...hari aedes??tak tak tak...
yang sebenarnya UiTM Johor buat kempen..
JOM GANYANG AEDES !!!
saya pun ikut serta walaupun seseme masa ni..
ish! mestilah bersemangat..kata nak hapuskan nyamuk..

bila agak2 malas..fikir balik...KAU NYAMUK NAHAS KAU!!
MALAM TADI GIGIT AKU..NI MASANYA BALAS DENDAM!!
Bila dapat nyamuk tu...nak je picit2..tumbuk2..gigit2...
biar lumat terus..siapa suruh gigit orang!!!

nyamuk kat sini mengganas betul...
kalau nyamuk kat Cheras...dia baik..
dia cuma datang singgah kat tangan,kaki..
dia tak gigit pun sebab dia jinak..hahaha


hurm..tgk...Hari Jumaat.2.45 petang...
uish....panas terik masa ni...
sebab nyamuk..tak apa!!!
semua sanggup berkorban ...

semua bergerak ke kolej masing2...
dengan satu tujuan...cari nyamuk..
TIADA AEDES,TIADA DENGGI


ni lah kolej saya...BAIDURI!!!!


bila dorang dah lepaskan..
semua student naik kolej...bergerak dari satu blok
ke satu blok..cari benda2 yang bertakung...

berhimpun sebelum naik ke kolej...

~ effy,ziqa,ila ~
masa ni dekat admin...tengah panas terik...
dah lah tengah seseme...tu yang muka agak pucat..kan?
hurm..tp sy bersemangat tau..tgk..siap pakai sarung tangan.

kerjanya tidak...rehat je lebih...
hurm...penat lah...penat round satu blok..
cari nyamuk...

EFFY SYAZWANI & FARAH HAZIQAH

cuba teka tangan saya yang mana??

dah bosan..masing2 dengan hal masing2..
lisa dengan sarung tangannya....


haziqah dengan kepenatan sambil air di tengah2..
juga sambil menutup kepalanya....

ila dengan beg plastiknya....
dengan muka yang agak serius...

begitu juga dengan saya...
seperti biasa..masih dengan fon...
membalas mesej yang diterima....

alalalala..ila happynya muka....
tengok gambar yang baru lepas ditangkap tadi...

bukan macamtu lah ila...salah tekan tu...
ni...tekan ni ha.....


eloknya semua orang pakai baju ni kan...
nanti nyamuk tengok pun dia gentar...
nyamuk sekarang pandai membaca tau!

hahahaha..perasan tak....dari tadi...
beg plastik hitam tadi kosong je...
nama je jalan2 satu kolej...
tapi...beg plastik tu kosong je....

depan sana tu kolej nilam yang dah lama
tak berpenghuni...tengah dibaik pulih....

cuba teka mana bilik saya???
klunya...hampir dengan kereta merah...=)



haziqah keletihan....setelah..puas cari nyamuk
tapi tak jumpa...sebab tu kami bergambar je...
orang sibuk mencari tempat air bertakung..
kami??hurm..duduk bawah kolej...

~.effy dan lisa.~

dah habis bergambar...
kami berempat masuk bilik baring2....
yang lain dah turun untuk majlis penutup...
agak2 dah nak habis majlis tu...
baru siap2 nak pergi..kata rock...=)


hurm....kitorang datang,yang lain2 dah berkumpul..
kitorang slumber je jalan....hahahaha...
hurm...kempen GANYAH AEDES pun berakhir..
balik2...masing2 dah terlantar kat katil....


1 comment:

  1. seronoknya bila ingatkan semula zaman blajar dulu..dulu sy tinggal kat kolej nilam..skang tgh renovate eh...lama dah tak pegi sana

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails