Tuesday, August 31, 2010

Mari Memasak....

ok tuan2 dan puan2...
hari ni kita akan memasak lauk ikan ye..
ikan keli yang sudah disalai sepenuhnya..
kita buat lauk hijau2 campur belimbing...


mula2 dah tentu sediakan bahan2 dulu...
bahan utama..mestilah si ikan...heee..

masukkan dalam kuali...
kuantiti ikan mengikut keperluan...
agak2 family ramai.x kan nak masukkan satu je ikan..

tumbuk buah belimbing tadi...
tapi jangan hancur sangat.atau terlalu lumat..
nanti tak sedap...

masukkan belimbing tadi..masukkan cili api..
dan juga kunyit hidup.


hurm..dan juga santan kepala...
eh..santan kelapa..ha..baru betul..
malas nak tekan BACKSPACE lah..

jangan terlalu banyak masuk santan..
hurm..dah tu letak air sikit...
kacau2 kan dia...bagi serasi bersama..

dah tu apa lagi...pergi lah nyalakan dapur gas..
lepas tu masukka garam kasar...jangan halus..
hurm..tunggu sampai GULGAK..
GULGAK tu maksudnya MENGGELEGAK...

kemudian..siap sudah..ha...
kan ke senang namanya...
baby pun boleh buat..heee...

~SELAMAT MENCUBA...BABAI~

3 comments:

  1. waaa...
    tolong post kan ke cini cket..
    ;D

    ReplyDelete
  2. salam...

    Wah, senangnya nak masak masakan ni..hehe...

    ReplyDelete
  3. orang nogori sombilan ni masakan nye kuning memanjang kan....=)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails