Saturday, July 31, 2010

Selagi tak sakit,baik kita makan..betul tak???

salam semua....hurm...cake lagi???
tak apa..selagi tak sakit baik makan banyak2..
nanti dah sakit,semua kene control kan??
semalam..ayah rumet saya datang UiTM...
melawat anak manja dia sorang tu.

HUH!!! MANJA BTUL KAU MUT!!!
dia bawak makanan dan juga KEK...
lepastu...kitorang pun makan lah ramai2...
masa tu pulak masing2 muka lapar je...
saya tak termasuk ok...NI BETUL..
saya cool je..x lapar langsung..
tapi dah orang ajak..join lah kan...
eleh..padahal sebenarnya nampak cake tu!


see!!! siapa yang tak tergugat bila pandang!!!
cakap siapa???CAKAP!!!! (eh..marah pulak)
wahhhh...comelnya kek tu....sedapnya...

besar betul kan...tapi kenapa yer??
dalam masa yang singkat boleh habis...
kenapa yer??hahahaha...

oh..maaflah..kami memang agak gelojoh
bila nampak benda2 macamni ni...
kami tu tak termasuk saya ok...
Mut,ila,lisa dengan ziqa yang makan sampai
comot2..gelojoh pulak tu..sib bik tak tercekik..




aktiviti memotong kek dijalankan....
muka orang potong kek tu suci je nampak..
padahal...dalam hati ni..ish..cepat lah..cepat..

bukan cake je...makanan pun ada...
memang masa ni perut dah full..
dah limit dah sampai nak cakap pun...
tak boleh takut nasi keluar..
yelah,nasi dah sampai ke tekak..

sedap woo ikan ni...besar pulak tu..
masak menggunakan wap...
hahaha..ayat nak skema je..

ayam apa yer namanya..ntah lah...
nanti MUT balik dari outing saya tanya..ok?? =P
ada 2 bekas dia bawa..saya lupa lah nama nya..

last sekali.salad...hurm..mak dia yang buat..
nampak macam dari kedai kan...
banyak sayur dalam tu..
rasa dia sedap,manis..:)

hurm..tu je nak cakap.dari kebosanan duduk2,baring2..
baik on laptop update blog kan.nanti sian lak kat mama saya.
sebab dia sentiasa menunggu cerita terbaru dr saya..
maklumlah...dah jauh dari keluarga...wah!!!hahahaha


p/s: thanks to MUTIARA MAZLAN...
sebab bawak macam2 sabtu lepas...
sampaikan kekenyangan..terlantar atas katil..



Ganyang Aedes....JOM!!!!


Semalam...adalah HARI AEDES...
eh...hari aedes??tak tak tak...
yang sebenarnya UiTM Johor buat kempen..
JOM GANYANG AEDES !!!
saya pun ikut serta walaupun seseme masa ni..
ish! mestilah bersemangat..kata nak hapuskan nyamuk..

bila agak2 malas..fikir balik...KAU NYAMUK NAHAS KAU!!
MALAM TADI GIGIT AKU..NI MASANYA BALAS DENDAM!!
Bila dapat nyamuk tu...nak je picit2..tumbuk2..gigit2...
biar lumat terus..siapa suruh gigit orang!!!

nyamuk kat sini mengganas betul...
kalau nyamuk kat Cheras...dia baik..
dia cuma datang singgah kat tangan,kaki..
dia tak gigit pun sebab dia jinak..hahaha


hurm..tgk...Hari Jumaat.2.45 petang...
uish....panas terik masa ni...
sebab nyamuk..tak apa!!!
semua sanggup berkorban ...

semua bergerak ke kolej masing2...
dengan satu tujuan...cari nyamuk..
TIADA AEDES,TIADA DENGGI


ni lah kolej saya...BAIDURI!!!!


bila dorang dah lepaskan..
semua student naik kolej...bergerak dari satu blok
ke satu blok..cari benda2 yang bertakung...

berhimpun sebelum naik ke kolej...

~ effy,ziqa,ila ~
masa ni dekat admin...tengah panas terik...
dah lah tengah seseme...tu yang muka agak pucat..kan?
hurm..tp sy bersemangat tau..tgk..siap pakai sarung tangan.

kerjanya tidak...rehat je lebih...
hurm...penat lah...penat round satu blok..
cari nyamuk...

EFFY SYAZWANI & FARAH HAZIQAH

cuba teka tangan saya yang mana??

dah bosan..masing2 dengan hal masing2..
lisa dengan sarung tangannya....


haziqah dengan kepenatan sambil air di tengah2..
juga sambil menutup kepalanya....

ila dengan beg plastiknya....
dengan muka yang agak serius...

begitu juga dengan saya...
seperti biasa..masih dengan fon...
membalas mesej yang diterima....

alalalala..ila happynya muka....
tengok gambar yang baru lepas ditangkap tadi...

bukan macamtu lah ila...salah tekan tu...
ni...tekan ni ha.....


eloknya semua orang pakai baju ni kan...
nanti nyamuk tengok pun dia gentar...
nyamuk sekarang pandai membaca tau!

hahahaha..perasan tak....dari tadi...
beg plastik hitam tadi kosong je...
nama je jalan2 satu kolej...
tapi...beg plastik tu kosong je....

depan sana tu kolej nilam yang dah lama
tak berpenghuni...tengah dibaik pulih....

cuba teka mana bilik saya???
klunya...hampir dengan kereta merah...=)



haziqah keletihan....setelah..puas cari nyamuk
tapi tak jumpa...sebab tu kami bergambar je...
orang sibuk mencari tempat air bertakung..
kami??hurm..duduk bawah kolej...

~.effy dan lisa.~

dah habis bergambar...
kami berempat masuk bilik baring2....
yang lain dah turun untuk majlis penutup...
agak2 dah nak habis majlis tu...
baru siap2 nak pergi..kata rock...=)


hurm....kitorang datang,yang lain2 dah berkumpul..
kitorang slumber je jalan....hahahaha...
hurm...kempen GANYAH AEDES pun berakhir..
balik2...masing2 dah terlantar kat katil....


Wednesday, July 28, 2010

SUPRISE !!!!



26 Julai 2010 yang lepas...
hari saya dilahirkan...
berada di Segamat ketika itu...
dan bukannya di rumah....
hurm..malam sebelum 26hb...
macam biasa....FB,YM,EMAIL...
dah kul 11.50...dapat call...
apa lagi...naik katil...tutup laptop..
masa ni...ila,zqa pergi bilik lisa...
amik air..ntah..sukati drg lah...
lepastu...dah kul 12 lebih...
tengah cakap ni....tiba2...
lampu terpadam...kipas terpadam..
ISH! panas lah...buat tak tau je lah..
sebab sibuk bercakap..

....TIBA-TIBA....


datang orang mengejut tiba2 menyanyi lagu
....HAPPY BIRTHDAY....
uish...malu sangat masa tu..
rasa nak menyorok dalam selimut sebulan...
hahahaha...

lisa,ziqa,nisreen pergi melaka ptg tu...
beli cake blueberry...
tak syak apa2 pun...sebab
mungkin dorg nak cari barang...
TERHARU lah....

Apa lagi...upacara makan dimulakan lah...
tak kan nak biarkan bagi semut makan pulak...

.................
......................
.............................
..................................





AKHIRNYA......HABIS JUA.....
TERIMA KASIH KAWAN2....
lepas ni tak sabar nak balik rumah..
sebab ada sesuatu yang menunggu...WAH
sorry lah..pic kita ramai2 tak boleh upload..
sebab semua gambar HOT kan..hahaha..

p/s: thanks sangat2 kat LISA,HAZIQAH,ILA,NISREEN,MUTIARA
sebab buat suprise untuk saya.....terharu lah..nak meleleh2 air mata ni.
hahahaha...sayang korang...muahhhhhhh..muahhhhhhhhh...



Thursday, July 22, 2010

Happy Birthday Afif....


SELAMAT HARI JADI AFIF ZAFRI

SEMOGA PANJANG UMUR...
MURAH REZEKI...
BELAJAR RAJIN2....
JANGAN INGAT NAK MAIN JE...
JANGAN NAK MALAS BACA BUKU..
NANTI IBU BISING..
NANTI ALG BALIK CHERAS,
KITA TENGOK WAYANG OK..

~LOVE U SO MUCH~




Sunday, July 18, 2010

Warkah Buat Bonda...




*

*

*

*

Kehadapan Bondaku yang kini mungkin sedang berada di pejabatnya dan membaca warkah ini.. Assalamualaikum anakanda ucapkan.. Semoga bonda di sana sihat walafiat hendaknya..Anakanda di sini sihat sahaja..Cuma keadaan cuaca di sini semakin sejuk..barangkali sudah mencecah ke takat suhu beku..Oleh kerana itulah, anakanda asyik diserang virus selsema.

Bonda, tujuan utama anakanda menulis warkah ini adalah untuk mengucapkan SELAMAT ULANG TAHUN yang ke ++ tahun.. (jangan risau bondaku, umurmu akan anakanda rahsiakan)..Di kesempatan ini, ingin sekali anakanda memberitahu..betapa sayang dan cintanya anakanda pada bonda...Semoga sihat sentiasa...Semoga panjang umur,murah rezeki...Semoga ceria selalu..Semoga ....ha....apa lagi yer....Semoga berbahagia di samping family tercinta..WAH..ayat..hahaha...i pun family u jugak..:)) ...

Buat Bondaku, anakanda mu ini mewakili anak2mu yang lagi berempat itu...sekali lagi ingin mengucapkan SELAMAT ULANG TAHUN yang ke ++...Terima kasih di atas segala2nya...kerana banyak bersabar melayan kerenah,kenakalan anak2mu ini...Akhir kata,tanpa ibu dan ayah..siapalah kami...SAYANG IBU SANGAT2...


p/s: Esok, jangan lupa call alg tau..kata free...
hurm..nanti alg balik Cheras,ibu kene belanja..
Kata birthday girl..KAN GIGIRL..hahahaha..
~love u mama~


Thursday, July 15, 2010

Nak ke??? kalau boleh ambik lah...=)


Di keheningan malam..aku sedang sibuk mengonline kan diri..
datang ketukan bertalu2 di luar bilik...
aku,ila,berpandangan sesama sendiri..
hahahaha..bajet cerita hantu..
rumet balik dari outing..
tau tak,,dia belikan kitorang burger..
uish...dari kenyang bertambah2 kenyang.



sedap ni...burger Segamat...rugi tak makan....
thanks to MUTIARA MAZLAN..
sebab belanja kitorang..nanti kita tak buli awak lagi ok!

p/s: ibu kalau tengah baca n3 ji
jangan jeles tau...hahaha..jangan tergoda...

bilik saya penuh binatang,peneman di kala rumet ke kelas..


tengok..korang ada ke kawan bila rumet pergi kelas
tak ada...saya ada...banyak kawan =)
biar saya memperkenalkan mereka ...
yang paling besar tu namanya POKO2 LOLIPOP..
zirafah si cacat sebab dua2 telinga dia dah hilang..
ulat bulu - nama dia BOOOOLUUUU...
bunga - bubu nganga.....
ladybird - mingky dan fingky..
namanya sempena kematian ikan kami..
labah-labah - babah
siput- puput..



love dekat broadband tu, kakak saya yang bagi ..
korang ada ke???? tak kan..hahaha
saya ada rama2..tu dekat pendrive..lawa kan..


oh..yang ini tidak punya nama lah..
belum ditetapkan lagi nama apa yang sesuai...
ada cadangan ke???kalau ada...bagilah tau..
nama perempuan ok..sebab rerama ni
umur remaja, jantina perempuan..


Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails