Tuesday, August 31, 2010

Mari Memasak....

ok tuan2 dan puan2...
hari ni kita akan memasak lauk ikan ye..
ikan keli yang sudah disalai sepenuhnya..
kita buat lauk hijau2 campur belimbing...


mula2 dah tentu sediakan bahan2 dulu...
bahan utama..mestilah si ikan...heee..

masukkan dalam kuali...
kuantiti ikan mengikut keperluan...
agak2 family ramai.x kan nak masukkan satu je ikan..

tumbuk buah belimbing tadi...
tapi jangan hancur sangat.atau terlalu lumat..
nanti tak sedap...

masukkan belimbing tadi..masukkan cili api..
dan juga kunyit hidup.


hurm..dan juga santan kepala...
eh..santan kelapa..ha..baru betul..
malas nak tekan BACKSPACE lah..

jangan terlalu banyak masuk santan..
hurm..dah tu letak air sikit...
kacau2 kan dia...bagi serasi bersama..

dah tu apa lagi...pergi lah nyalakan dapur gas..
lepas tu masukka garam kasar...jangan halus..
hurm..tunggu sampai GULGAK..
GULGAK tu maksudnya MENGGELEGAK...

kemudian..siap sudah..ha...
kan ke senang namanya...
baby pun boleh buat..heee...

~SELAMAT MENCUBA...BABAI~

Berbuka dan Berpuasa di rumah itu BEST !!!


Salam semua..hurm...esok dah nak balik Segamat..
di kesempatan ini...baik saya update blog...
yelah, duduk rumah 5 hari lah katakan...
esok balik Segamat,saya tak bawa laptop..malas lah
sebab..sebab...hurm..jumaat nak balik sini balik..
hurm..duduk rumah..balik je,ada majlis berbuka
dekat ofis ibu,esoknya balik kampung..
berbuka dengan family,itulah yang terbaik...




hasil tangan DALILA SHARINA...
sedap wo...try lah rasa..boleh buka bisnes...
ehem2..apa lagi..adik dah belajar bisnes..
tunggu orang tu je..sanggup ke?hahaha..


lisa,jangan lah jeles...sebab....
kita dah nak balik Segamat esok pagi...
benda2 ni tak ada lagi dah..heee..



bila makan ni..teringat kat ila...
dia minat betul..uish...
rasa yang lebih hari tu..nak simpan je..
bagi dia..basi pun basi lah..hahaha


hurm....air yang bermacam2 jenis...
yelah, dah masing2 lain cita rasa...
sorang nak air tu,sorang ni...
lepastu....hurm..MEMBAZIR..
paling sedap merah2 tu.....heee




ibu masak adalah yang terbaik...
hurm...bila tengah lapar tengok balik...
rasa nak terbang balik cheras,makan...



makanan selepas makan...
ya allah..memang perut full...
yang lain2 menanti...hurm..
ni lah namanya berbuka di rumah...
cuba kalau di kolej...hurm....
~tidak ada komen~

Saturday, August 28, 2010

~Majlis Berbuka Puasa SPA~

Semalam, ibu ajak kami semua berbuka di ofisnya..
ada Majlis Berbuka Puasa...hurm...
saya baru pulang ke rumah...
dari Segamat ke Cheras...
so, petang tu,pergilah...


Masa kami datang,tak ramai lagi yang datang...
apa lagi...kitorang amik gambar lah..
tak banyak yang nak diceritakan...
tengok je lah gambar2nya...=)


ibu....afif...dalila..

effy dan adina.

ayah duduk dengan geng baru dia...
rancak bersembang...

MASA UNTUK MAKAN!!!
sedap lauk2 dia...ada ayam,ikan,udang
sayur..bubur,buah, jelly...ish..macam2 lah..

uish..tamaknya...
penat nak habiskan tu...

uish..slow2 makan...jangan gelojoh..
nanti tercekik...:)
setelah kekenyangan...
apa lagi yang kami bertiga boleh buat??
mestilah tangkap gambar..hahaha

corak melintang membuatkan sy nampak gemuk..
dalila sharina & effy syazwani

effy syazwani & adina shamiza..

cool lah gambar ija yang ni...
nampak macam orang dah kerja..hahaha

senyum sikit......nampak gigi....
CIKELIK....^_^

dalila sharina & adina shamiza..
ish..tak faham betul..
semua gambar ija je tinggi..
hurm...semua kalah..walaupun dh pakai
KASUT TUMIT TINGGI...

ibu bersama BFF nya...:)

muka kekenyangan...heee..

effy dan adina bersama kawan2 ibu..
tak tau lah siapa nama dorang...=)


~selesai sudah majlis berbuka~
sekejap lagi nak balik kampung...yeayyyy!!!
OOoo balik kampung.lalalalalala..
babai semua!


Saturday, August 21, 2010

Minggu yang sungguh sibuk




(abaikan meja yang berselerak)


TEST FULL SANGAT2....KENE STUDY.....

TEST HUMAN RESOURCE (DONE)
TEST OPERATION MANAGEMENT (DONE)
TEST ORGANIZATION BEHAVIOUR (DONE)
TEST MALAYSIA ECONOMIC (DONE)

SEKARANG TINGGAL LAGI SATU TEST....

3 SEPTEMBER 2010, INVESTMENT ANALYSIS...

LEPAS TU,PACKING BARANG, BALIK RAYA LAH WEI...
HABIS JE TEST TERUS CABUT BALIK CHERAS..
UISH,TAK SABAR LAH...JAP2....NAK KIRA..

22(TODAY)
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3

OH TIDAK, TINGGAL LAGI 13 HARI...
SEKIAN SAHAJA N3 KALI NI..BABAI!!!!



Thursday, August 19, 2010

Achoommm..hingus pun keluar...


Salam blogger...lamanya tak update..
hurm...makin lama,makin sibuk...dengan test,quiz.
esok ada TEST ORGANIZATIONAL BEHAVIOUR..
lusa pulak TEST ECOMAL...baca bukunya baru seciput..
ish3..pelajar cemerlang betul...

sejak dari isnin hari tu, seseme melanda diri...
seksanya diri..masuk kelas...terbersin2...
tisu rasanya berpuluh2 kotak habis...
masuk bilik beraircond, jalan tengah panas...
hingus beku dah cair dan mulalah meleleh2...
sampaikan menitik atas buku...

tadi,baru buat keputusan nak pergi PENAWAR..
dah 4 hari baru nak mintak ubat,ha..baguskan..
memang padan mukalah..jumpa DR masuk berdua..
ish!!berani pulak nak masuk sorang2..
selalu ibu ayah teman,kali ni rumet teman..

DR cek suhu,pgg dahi..dia kata awak demam ni,
ni mesti tak makan sayur..tu lah jadinya...
seseme ada,batuk ada,sakit tekak???
bla..bla...bla.........



tak suka...tak suka..tak suka....
boleh tak org yang buat ubat ni bagi perisa...
ini tak..pahit sentiasa!!! bagilah perisa oren ke
strawberry ke,blueberry ke,ni tak...ish!!!
lepastu nak besar je...buat kecik2 dah lah...
takut tau tak nak makan....



uish,...gedabak...gerabak semua ada....
besar kot ubat antibiotik tu...
memang tak sentuh lagi..tak sanggup..
belum ada kekuatan..hahaha
ibu tgk blog ni esok,sah2 terus
call suruh makan jugak..
memang nak kene belah 4...makan sikit2..


Balik je dari penawar..
apalagi...pergi bazar lah dengan lisa,ziqa..
diorang bukan makan,tapi melantak...hahaha


ni baru satu meja...
belum meja sebelah lagi...
penuh dengan plastik beg...hahaha..
bukan saya punya,tapi diorang punya k..

p/s: mama,papa...ooo...ada pemenda tak cete yer??
dah pandai dah nak nyorok2 kan rahsia sekarang....
patutlah ija pernah miskol 2x...mesti nak bagitau pasal "tu"
dah tau dah, hehehehe..tak sabar nak balik rumah!!!
~love u~

Sunday, August 15, 2010

Jam menunjukkan pukul 1.17 a.m


Berjaga2lah dengan n3 kali ini..kerana ini bukanlah cerita biasa..tapi cerita luar biasa...ini mungkin cerita hantu..bagi sesiapa yang tidak mempunyai kekuatan, saya nasihatkan agar tidak meneruskan pembacaan lagi2 buat ibu mengandung (mcm lah ada ibu mengandung baca blog ni!!ish!!! )..kerana sekarang jam menunjukkan pukul 3...dan perkara tadi berlaku pada jam 1.17 minit pagi..adakah anda pasti mahu mendengar ini cerita??anda yakin??ok, jika yakin.. silalah teruskan pembacaan......tarik nafas panjang2.........



ya...ini adalah bukti bahawa kini jam menunjukkan pukul
1.17 minit pagi..masih tak percaya??anda anggap saya menipu??
ok tak apa..saya akan tunjukkan bukti...


see...bateri masih ada..tak percaya lagi ??
eh sukatilah nak percaya ke tak..peduli apa..


OK..ceritanya bermula begini...Tadi,angin bertiup sepoi2 bahasa...tingkap terbuka luas....langsir tidak ditarik...keadaan di luar amat gelap dan hanya bermandikan cahaya lampu jalan...Kami berempat masing2 melakukan hal sendiri...sorang dengan melayan cerita korea,sorang berkaraoke..yang berdua lagi macam biasa lah..online...tiba2..terasa angin lalu di belakang..dan meniup rambut...lalu rambut pun terangkat ditiup angin seperti di tepi pantai yang indah...seperti di keawangan..wah..ayat!!!...hahaha..oh..ok serius!!!....ketika angin kencang...bulu roma naik dan berdiri tegak seperti zaman kanak2 dahulu...ala,kan kene berdiri tegak nyanyi lagu NEGARAKU...ha..macamtulah umpamanya....

sambung balik cerita........ok...selepas itu....kami dengar satu bunyi!!!! serius...memang masa ni semua dah tak terkata!!!..malam2 dengar bunyi.......bunyi...ish! saya nak tulis pun rasa takut tau tak!!!!.....ok..serius ok....kami dengar bunyi......orang cakap......orang tu cakap.......orang tu.....dia cakap........



*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

BILA NAK BELI MAKANAN NI???
LAPAR LAH!!! JOM LAH PERGI BELI NASI!!!!
hahahahaha..maaf yer...saja buat gimik...
baru lah advanture sikit mukadimah macamtu..
ini bukan cerita hantu..tapi cerita ceriti lah..
kami pun bersiap sedia...capai tudung sweater..
pergi mencari sesuatu untuk sahur...





ila mengada2..orang ajak dia makan nasi dia tak mo..
nak kuey teow basah jugak...dah dapat tak habis pulak!!
kalau ila makan tu,kami lagi bertiga???hahaha
tidididiNG!!!!!!!!.dah tentu lah.....



Memperkenalkan...SARDIN AYAM BRAND!!!
makan mentah2 sedap lah..saya suka..
yang sorang tu tak boleh terima..bau hanyir lah..
ish!!! tak advanture langsung kan...
ni kalau kat rumah..dah rebut2 ngan adik2...



alalalalala...comel aje badan dia...sorang mak sorang anak..
mak dia yang besar sikit..anak dia yang kurus tu...

cuba teka tu apa???siapa tak tau tu...
memang sah tak pernah masuk dapur!!!


dalam tu ada nasi putih...bukannya gula2...
mee,bihun..oh bukan2...tu nasi ok...

alalalalala...cutenya...smile.....cikelik..hahahaha
comel je kan tengok..rasa geram....rasa
nak cubit2 je...allo!! ingat ni baby ke..=P


jam 1.17 pagi....kami bersahur...tak ke macam awal gila..
eloknya dipanggil makan tengah malam...
hahaha...ni sahur versi kami...sahur awal2...
nanti pagi2..kalau tersedar lambat...tak apa..
sebab dah makan awal2...


~SEKIAN,saya dah mengantuk,nak tidur!!!selamat malam~


Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails