Sunday, January 16, 2011

Membuat kordial mangga dengan sekelip mata..


hai kepada semua pembaca yang sedang membaca...
hari ini kita akan belajar cara2 membuat kordial mangga
hanya dengan sekelip mata...
oh...ia tidaklah sesusah mana...
kerana bahan2 yang diperlukan ialah
sebiji mangga,air gula,sudu,air sejuk dan gelas..


hahahahaha...acah mak enon....
buat apa nak susah2kan diri....
beli je kat ECONSAVE berhampiran rumah anda..
lepastu,buat sendiri lah kan...
tak kan setakat tuang air pun tak reti...
memang payah lah nak hidup...



bahan pertama yg diperlukan...
gelas mengikut ketinggian mana
kamu semua mahukan....


kedua...kordial mangga...tuangkan ke dalam
gelas tersebut..kemudian...rajinkan diri
pergi mengambil air sejuk yang berhampiran
dengan anda..kalau air suam tak ada feel lah kan..
sukatan mengikut kehendak anda...


dan..akhir sekali kacaukan air tersebut...
menggunakan sudu....
kan senang..dah siap....
hahahahahaha...
itulah resepi untuk kali ini...


Saturday, January 15, 2011

BERHATI2 KETIKA MEMBELI BUKU!!!!


Berjalan2 ke facebook kawan2...
lepastu tertarik dengan sesuatu gambar..
tengok...dan tengok satu persatu....
bila baca cerita di bawah.....ish..ish...ish...
hurm..korang baca lah sendiri jalan ceritanya...
















kesimpulannya disini....
berhati2lah kalau membeli buku...
ataupun untuk mengelakkan perkara sebegini berlaku..
belilah novel buatan MALAYSIA....=)
lagi bagus membaca novel2....



Main belon,tiup besar2 lepastu pecah..=D


DAH LAMA.....LAMA SESANGAT....
tak update blog..hehehe....
sebab dah tak ada cerita sangat kan....
masukkan aje ape2 janji berupdate...

hari ini kita cerita tentang belon...
wah..terasa macam kanak2....
main belon tiup2 bagi besar2....
lepastu....poooopppppp!!! (bunyi pecah)
korang ingat tak??ingat tak??
masa kecik2,baby2 zaman dulu2....
selalu main belon macamni....
tak tau lah kalau korang tak pernah main
belon tiup2 ni kan..hehehe....



jom main belon..tiup2....sampai pecah....
imbas kenangan zaman kanak2 dahulu...


besar kan..besar kan...hehe...
ni lisa yang tolong buatkan.....
canggih woo...tak pecah pun....

bergabung....jadi ulat bulu...hehehe
tak siap lagi ni....


so,apa lagi...mari kita beli belon ramai2...
tiup sampai besar....horeyyyyyyyyy...
kalau kita tak beli...siapa lagi...
budak2 sekarang dah maju...mana lah
dia nak main belon macamni lagi...
makin pupus pulak zaman belon tiup2 lepastu pecah...



Tuesday, January 4, 2011

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails