Friday, September 7, 2012

Busuk..Busuk!!!!


Beraya di kampung lama...tak ingat raya keberapa baru balik
Bila sampai je rumah cheras..bukak pintu..assalamualaikum...
uuiii..mang aiiiii..bau apa ni...busuknyaaa..kalah bau sampah
tengok dapur...air ikan dari fridge atas bawah dah meleleh keluar


Hah..tu darah ikan dekat lantai..habis hanyir satu rumah.entah bila
blackout pun tak tahu la...keadaan dalam fridge lagi WOW!!

See....Dalam tu penuh ikan..tetapi dah dikeluarkan..
berenang-renang ikan dalam tu...hehehe...ikan dah
mati pun boleh berenang ke..kalau iye lah..mau panggil
majalah 3 buat liputan..


  Ais-ais habis cair semuanya...






Semua ikan-ikan dikeluarkan...kene basuh balik sekor-sekor..Selepas itu...


 Siap dibersihkan...terbongkok-bongkok nak serap air dari tuala..
dah tu nak tuntungkan tak boleh...Tak ape, exercise..hilang semak se gram
Lepastu, angkut lah ikan2 tu masuk balik dalam fridge..Mop lantai pun
bau tak nak hilang..dah letak downy, daia,vanish, dynamo hah apa lagi..
dasyatnya penangan bila blackout rumah ditinggalkan..=)


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails