Sunday, February 26, 2012

Puteri sedang bermandi air gula ??!!!




..Siapa nak tengok gambar puteri..
bermandikan air gula




Seriously...betul..tak tipu..ini realiti





......






......







.......






scroll down .....







.........








.........












sikit lagi....








.......







........










.........








.........







...presenting...




Puteri Mandi..ecececeh..bukan orang..bukan puteri kayangan
bukan puteri keturunan diraja....tapi kuih je..hehehehehe
Ni la rupanya kuih puteri mandi..nama nak gempak je...
Sonang yo buek kuih ni..ekau campur kolapo mudo,
parut kolapo tu,campur gula merah, air kelapa tu jangan
lupo taruk..dongan topong..ekau buek la bulat2..
kalau sogi tigo..aiyoo..complicatod bonar..
apo kono masuk bahaso nogori ni..aiseyman..



Sonang2 pun den tak roti...ibu yang roti..ahahahaha
tolong tengok..tolong kacau masa gulgak"menggelegak"
tu kira boleh lah..buat nya tak pass lagi..masih tahap sijil...



"Oooohhhhh...macam tu ke buat nye"...kata ryan
ehehehe..ryan suka buat mulut burung..
dengan mata bulat..kiss kang!!! baru tau...





.aufryan.

.auf ryan.

n3 yang khas buat puteh yang berada di seremban
ketika ini..ecececeh..suka lah tu ada nama manja
puteh..hahaha..selamat menonton ija!!!






Selepas hujan turun.....



Hujan yang turun bagaikan mutiara...
Berkilau bersinar berkerdipan.
subur menghijau bumi terbentang..
dan bayu berpuput lembut..



Ecececeh..bajet kau hafal lagu hujan (Sudirman) ni lah..padahal search dekat google..tak cukup google pergi dekat yahoo..duk beria2 mencari lirik lagu hujan..ahahaha..Motif??? aiseyman..kan tajuk..tu tak nampak ker title tu SELEPAS HUJAN TURUN..apo lah salah ey kito nyanyi ramai2 lagu ni..Actually..chewahh..dah speaking tu..haha..ala..asyebenarnya dah berhenti pun hujannya..Oh ia..asyebenar2 nya bermaksud sebenarnya..standart la tu..bahasa rumah..





Selepas hujan turun...tak caya sudah..tengok lantai tu..tak nampak ker basah tu??? Kau ingat senang ke nak cikelik gambar ni..terkeluar2 tangan dekat grill rumah tau..semata2 nak nampak gambar daun menghijau..hehe.tapi ntah apa pasal kat sini nampak daun hitam...=) Sejukk..Uuuu. macam dekat tempat polar bear duduk...tak pun macam dalam cerita titanic masa rose n jack dalam lautan sejuk tu..rose atas papan, jack dalam air batu..siap air mata membeku..ecececeh..bapak menipu sejuk macamtu sekali..So, bila dah sejuk..kene lah panaskan badan..Dengan cara...



hehehehehe..buat sesuatu yang panas...yang boleh mencairkan air mata beku ..Maggi, Milo, Nescafe..Mana satu pilihan hati...Maggi~tak bagus..mengambil masa 7 hari untuk digestion process...Milo~macam kanak2 je mintak stamina lebih untuk main bola..Mak,boleh saya mintak milo (seperti dalam iklan yg van milo tu)..aishh..Nescafe~hurm..tak bagus jugak..mau buntang mata malam ni.sesuai digunakan untuk berjaga malam.Student prefer nescafe untuk stay up. So..the best winning...hehehe..dah tentu lah saya pilih...


...


...


...


...





yeyeah!!! hidup nescafe!!!
apasal gambar jari dalam ni gila berkedut ha???
kene pakai krim penuaan ni..agak2 untuk jari ada tak?


Anak: Abah,boleh saya makan oreo.
dalam kes ni kita tukar oreo ke nescafe ye..
Abah: Abah dapat apa??
Anak: Nak kongsi satu rahsia..

1) Tuangkan serbuk nescafe ke dalam cawan...


2) Letakkan air panas dalam cawan tadi...


3) Hayati disaat serbuk nescafe tersebut jatuh perlahan2..


4) Kacaukan dengan sudu...


Dan rahsianya ialah..cari judu nescafe...judu tu kira partner yg sesuai la..
macam lauk sambal ikan tak judu dengan sambal gesek..
hahaha..


5) Apakah yang akan dipilih untuk dijudu kan??
Roti, kerepek??oh tidak tidak...ianya tiada di dalam gambar..


...


...


...


...



6) Yeyeah!!! Hidup HUP SENG!!!
Biskut ni walaupun namanya tak bape lah nak sedap kan..
tapi sedap..hehehehe

7) Dan yang terakhir..sambil menonton televisyen.


Sambil tengok cerita...cerita...ermm...ermmmm...
cuba teka cerita apa ni???siapa agak2 nya dapat teka..
terbuka kepada semua kecuali ibu kepada effy..ehehehehe...




Bocer dan buku..



.Bocer buku dan Buku.

Sebahagian dari novel ku, adalah dari duit bocer buku
yang kerajaan bagi..tak yah nak menipu sangat lah kau.
sebahagian apa..dalam 8 atau 9 novel jer..dibeli untuk
menghabiskan bocer RM 200 tu .aish..dah kerajaan bagi
kan tak kan nak simpan buat pekasam.
guna la..tapi kalau bagi every sem kan best..



hahahaha..menonggeng terbalik masa ni..bajet nak
ambik gambar sudut bawah lah..aish..siapa buat karpet
ni..tu ada satu yang terpanjang sikit..esok la gunting.


dari sudut sisi kanan lah pulak..siapa peminat novel mesti
rasa geram2 je tengok novel tersusun macam ni
kan...kan..kan...KAN!!!!!


fiksyen 302 karya ramlee awang murshid...
sapa belum baca meh sini aku bagitau ending nya,
yang dikatakan zonan-zonan tu..yang bila baca tertanya2
ish siapa zonan ni..siapa ni...dia tu sebenarnya...LAN LANI..
rasa nak jumpa je zonan ni nak lakar 302 kat dahi dia tu!!!


ehehehe...dari RM 200..tinggal RM 50 lagi voucher ni...
tak apa,kita simpan buat kenangan sikit...
lagipun 31 march tarikh akhir..lek luu...


dan juga...kad popolar...ehehehe..siapa nak kumpul novel ni
kene ada..eh bukan kene tapi wajib ada kad popular..
senang..banyak diskaun..kadang2 tu beli 6 novel tolak
sampai berbelas ringgit...=)



Friday, February 24, 2012

Aku sebiji nangka...


.True Story.


Namaku nangka. Aku dibesarkan di kebun Pak Mail. Aku sentiasa bersama teman-temanku yang lain. Kami sering mengikut rentak angin..Jika angin bertiup di sebelah kanan,maka ke kanan lah kami.Aku sentiasa membandingkan kecantikanku berama teman-teman yang lain,maklumlah aku sangat cantik dan tiada ulat berani mendekatiku. Isiku juga sangat besar dan tebal berbanding teman-temanku .Pada suatu hari, datang seorang pemuda ingin membeli ku dengan harga RM 13. Tuanku menjual ku kepada pemuda tersebut..


Pada malam hari, sedang aku dibuai mimpi yang indah.Ketika itu aku masih berada di dalam fridge bersama teman baruku seperti sayur, tauhu, cili dan lain-lain..Tiba2, anak pemuda tersebut mengambilku lalu dibelek2nya aku dengan hati yang girang..Lalu aku dibawa menuju ke ruang tamu di hadapan tv.Hatimu mula berasa takut kerana mungkin sudah sampai masaku.






Anak pemuda tersebut melihatku dengan perasaan membuak-buak ingin memakan ku.Tetapi sebelum dia makan, dia sempat lagi mengambil gambarku.Ya, aku akui aku sangat cantik, isiku tebal dan warnaku boleh menggoda sesiapa sahaja yang melihatku. Ntah kenapa gambarku diambil, aku tidak tahu dan aku bingung.Tetapi aku sempat memberi pose yang cantik.ecececeh.





Tidak lama kemudian, aku semakin dekat dengan mulut anak pemuda itu..Aku takut..Tetapi aku pasrah.AUCHHH!!! Itu perkataan yang keluar dari kerongkongku setelah anak pemuda tersebut mengigitku..Lama kelamaan, aku semakin nipis dan nipis...Dan akhirnya, tinggal lah biji ku sahaja..Tamatlah riwayatku sebagai buah nangka..


..............







Wednesday, February 22, 2012

aufryan...

.short update.

alalalala..si kecik ni makin cute pulak bila tengok..
rasa geram macam nak cubit2 pipi tu sampai terkupik..
tak pun nak kiss lelama biar bibir tertanggal..hehehe


hensyem tak syaya pakai syepek mata?
macam mata belalang kunyit pun ada..besar je.
agak2 boleh jadi model untuk kaca mata tak??



ececececeh...sweet la tu??
ryan ni acam pompuan lah..manis je muka.
sekali tengok rasa nak cium je..
dua kali tengok rasa nak cubit..
tiga kali tengok rasa nak lambung tetinggi..
empat kali tengok rasa comelnyer.....



haiyaaaa!!!
dah macam gaya orang bersenam pun ada
tangan dua2 angkat...ke nak mintak dukung ni..


berkerut benar mukanya..
aii..kecik2 ada masalah ke?? nampak gaya
macam masalah yang sangat besar ni..



yang ini comel....suka tengok...
jauh betul pandangannya...
dengan mulut yang terbukak...
ke nak susu ni?? aishhhh




muka ni ada iras2 macam
kucing yang dalam cerita shrek la..
tak pun kucing dalam cerita puss in boots tu..
nampak manja je..hehehehehe





Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails