Tuesday, August 20, 2013

Doodle > Whatsapp > Kawan > Beraya > Nyamuk


Sedang sibuk melukis gambar bawah ini, lebih kurang jam 12 pagi, mesej whatsapp masuk, Syafiqah kawan sekolah rendah, kawan sekolah agama yang dulu pergi sekolah bawak basikal sama-sama, bawak bekal berkaitan..contohnya, sorang sorang bawak roti, sorang bawak milo, sorang bawak nasi, sorang bawak lauk..sorang bawak air panas, sorang bawak horlicks.hah begitu lah, lepastu sambung lagi kawan sekolah menengah, lepastu berpisah sekejap lepastu sambung balik jadi kawan ijazah dekat UiTM Puncak Alam, duduk rumah sewa sama-sama,sebilik sama-sama, senang cerita semuanya sama-sama dia..Hendak dijadikan cerita....



ber"whatsapp"an dengan dia sampai siap lukisan ini..hehehe


Dia kata nak datang rumah, lama jugak tak jumpa dia..dah..
dah..erm..8  bulan lah kot..

Lepas zohor tadi..dalam jam 2 lebih, dia pun sampai sekali dengan Amni dan Ayu.. Amni pun kawan sekolah rendah, last jumpa dia masa tingkatan 4 rasanya. Sorang lagi tu housemate juga dekat Apartment Permata, Puncak Alam. Mula-mula alahai pemalunya diorang,mungkin kekok dah lama tak jumpa. bila dah lama sikit, bukan main tak betul, gelak terbahak-bahak sampai terpegang-pegang perut, menunduk-nunduk ketawa, terkeluar-keluar air liur. Entah apa yang lawak pun entahlah..Sembang punya sembang, dah jam 5. Masak pun belum lagi..So sempat lah juga menyimpan memori di dalam handphone..




Effy Syazwani
                                               *Siti Nur Idayu, Nur Syafiqah dan Amni Zahidah*










**********************************************************

Sekarang ini, waktu dan saat ini, padanlah gatal-gatal, rupanya tingkap tak tutup. Nyamuk pun serbu masuk.
Habis taip ni, dah tekad tutup pintu rapat-rapat, tutup tingkap ketat-ketat, sembur shieltox tu setiap sudut,penjuru,biar habis semuanya. Siapa suruh gigit tak minta izin. Nasib baik shieltox tu wangi bau manis gula-gula.


Malam ni tak ada mood nak mendoodle, biarlah bagi tangan ni berehat pulak..
Esok sambung berdoodling lagi.. =)



                                                                                                             Sekian,
                                                                                                Effy Syazwani



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Pages

..

Related Posts with Thumbnails